Hatályos: 2025. március 1-től visszavonásig.
Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) szempontjai alapján a vállalkozásra adaptált jelen Tájékoztató foglalja össze a kötelezettségeket és a szükséges adatvédelmi intézkedéseket.
Dura Mirjam e.v.
Ennek az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatónak (a továbbiakban: Tájékoztató) célja az Ön, mint érintett tájékoztatása:
az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK (GDPR – a továbbiakban: Rendelet) valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek (Infotv.)] történő megfelelésről.
a Rendelet 5. cikke szerinti elvek (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság, integritás és bizalmas jelleg, elszámoltathatóság) konkrét megvalósulásának biztosításáról.
A Tájékoztató érvényességét (időbeli hatályát) a fedlapon és oldalanként a láblécben szereplő dátum jelzi. Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a Tájékoztatót bármikor módosítsa és új Tájékoztatót tegyen közzé honlapján. Új verzió hatályba lépésével a korábbi verzió hatályát veszti.
A Tájékoztatóban használt fogalmak, meghatározások
Érintett (Ön): azonosított vagy azonosítható természetes személy.
(azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó, egy vagy több tényező alapján azonosítható);
Személyes adat: az érintettre vonatkozó bármely információ;
Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
Adatkezelő (Dura Mirjam e.v.): az a természetes vagy jogi személy, aki vagy amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan, vagy másokkal együtt meghatározza;
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak;
Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi;
neve: Dura Mirjam e.v.
adószáma: 90710942-1-43
székhelye: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.
levelezési címe: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.
e-mail címe: kdrmsuzemtacrprdaaonehu.@ioaj.l
weboldala: https://kapcsolatrendezo.hu/
telefonszáma: +36-30-854-0949
neve: BlazeArts Kft.
adószáma: 12539833-2-43
székhelye: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
levelezési címe: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébet tér 11.
weboldala: https://www.forpsi.hu/
További adatfeldolgozót igénybe vesz-e: Nem.
neve: KBOSS.hu Kft
weboldala: https://www.szamlazz.hu/
adószáma: 13421739-2-41
székhelye: 1031 Budapest, Záhony utca 7/D.
e-mail címe: an.fiz@szhmazulo
az általa végzett művelet: számlák kiállítása.
neve: Meta Platforms Ireland Ltd.
székhelye: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland
weboldala
az általa végzett művelet: Facebook szolgáltatások használata a vállalkozás érdekében.
neve: Zoom Communications, Inc.
székhelye: 55 Almaden Boulevard, 6th Floor, San Jose, CA 95113
képviselete az EU-ban: Lionheart Squared (Europe) Limited, 2 Pembroke
House Upper Pembroke Street 28-32. Dublin, DO2 EK84, lreland Republic
email: muLoSdzroraieqateu.oh@en
weboldala
A személyes adatok különös kategóriáiba (ilyen a: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adat) tartozó adatot – a munkaviszony esetén jogszabály által előírt egyes adatokat valamint a kifejezetten szakszervezeti tagsághoz kötött rendezvények szervezése esetén a résztvevők személyi adatainak kezelését kivéve – az Adatkezelő egyes szolgáltatásai során (például Mediáció, Békítőkör, Konfliktuskezelő workshop stb.) fő szabály szerint nem kér és nem kezel.
Az ezen szolgáltatások során az Adatkezelőnek bármely módon tudomására hozott vagy tudomására jutott személyes adatok különös kategóriáiba tartozó adatot az Adatkezelő nem rögzíti. Amennyiben az ilyen adat az Adatkezelő tudta nélkül kerül az Adatkezelő bármely rendszerébe, azt annak észlelését követően az Adatkezelő haladéktalanul törli a rendszereiből.
Amennyiben az Adatkezelő alaptevékenységébe tartozó Egyéni vagy csoportos integrál család- és rendszerállítás szolgáltatása keretében a szolgáltatás igénybe vevője az Adatkezelő számára információt ad a személyes adatok különös kategóriáiba eső adatairól, az Adatkezelő azt a tevékenységre vonatkozó szakmai sztenderdek szerint kezeli és a szolgáltatásnak megfelelő legrövidebb, indokolható ideig tárolja, de ahhoz másnak hozzáférést nem ad, azt harmadik személy számára nem továbbítja.
Annak érdekében, hogy az Egyéni vagy csoportos integrál család- és rendszerállítás szolgáltatás minden elemében megfelelhessen az igénybe vevő érintett személyes adatok különös kategóriáiba eső adatai kezelésére vonatkozó feltételeknek, a szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy:
az érintett a jelen tájékoztató mellékletében szereplő nyilatkozatminta felhasználásával nyilatkozzon az Adatkezelő írásos (és szükség szerint igénye szerinti szóbeli) tájékoztatásának megismeréséről,
kifejezett, írásbeli hozzájárulását adja a személyes adatok különös kategóriáiba eső adatainak a szolgáltatás nyújtásához szükséges kezeléséhez, amely nyilatkozat nélkül a szolgáltatás nem kezdhető meg.
Amennyiben az érintett a személyes adatok különös kategóriáiba eső adatai kezelésére vonatkozó hozzájárulását visszavonja, a szolgáltatás a nyilatkozat kézhezvételének időpontjától nem folytatható, de a nyilatkozat visszavonása nem érinti a nyilatkozat visszavonását megelőző adatkezelés érvényességét.
Az adatkezelés jogszerűségét az Adatkezelő a tevékenysége minden fázisában vizsgálja, csak olyan adatot és addig kezel, amelynek célját, jogalapját igazolni tudja. Valamely jogalap feltételének megszűnése esetén az adatkezelést csak abban az esetben folytathatja, ha megfelelő másik jogalapot tud igazolni.
Az adatkezelés jogalapjai az Adatkezelő által meghatározott sorrendben:
az adatkezelés az érintettet, mint szerződéses felet érintő szerződéses kötelezettség teljesítéséhez szükséges; [6. cikk (1) b)]
az adatkezelés a ránk vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges; [6. cikk (1) c)]
az adatkezelés – érdekmérlegeléssel alátámasztott – jogos érdekeink érvényesítéséhez szükséges; [6. cikk (1) f)]
az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak kezeléséhez; [6. cikk (1) a)]
A jogalapok igazolásának módja fő szabály szerint az írásbeliség, a ráutaló magatartással létrejött jogalap esetén is vizsgálni kell, hogy az utólag egyértelműen igazolható-e. Kétség esetén az észszerűség és gazdaságosság szempontjaira tekintettel törekedni kell a ráutaló magatartással létrejött adatkezelés írásbeli megerősítésére.
A szerződés megszűnését követően az Adatkezelő a vonatkozó jogi kötelezettsége, illetve jogos érdeke érvényesítése érdekében annak igazolható fennállásáig végzi az adatkezelést.
Ez a pont az olyan szerződés teljesítéséhez szükséges adatkezelés feltételeit részletezi, amelyben az érintett az egyik fél, vagy ilyen szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. [Rendelet 6. cikk (1) b)]
Az adatkezelés célja: Az Ön, mint érintett számára megfelelő információ és támogatás nyújtása, valamint kapcsolattartás a szerződés előkészítése (pl. ajánlatkérés, ajánlatadás, egyeztetés az ajánlat alapján, az ajánlat elfogadása), fenntartása, teljesítése és megfelelő megszüntetése érdekében.
Az adatkezelés jogalapja: Amennyiben az információkérés szerződés létrehozatalára, annak fenntartásával kapcsolatos kérdésre, módosítására, megszüntetésének előkészítésére irányul, az adatkezelés jogalapja a szerződés. Amennyiben az információkérés szerződésen kívüli célra vonatkozik, az adatkezelés önkéntes hozzájáruláson alapul.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az információadással, szerződés előkészítéssel, szerződés teljesítéssel foglalkozó adatfeldolgozók.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; e-mail cím – kapcsolattartás, igény pontosítása, információ adás; telefonszám – kapcsolattartás, igény pontosítása, információ adás; kérdés/kérés tartalma – a válaszadás input adata.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelővel kapcsolatba lép és az Adatkezelőtől szerződéshez kapcsolódó információt/ajánlatot kér személyes adatainak megadásával.
Az adatkezelés időtartama: A szerződés fennállásáig, illetőleg annak megszűnését követően az Adatkezelő jogos érdeke alapján a szerződésből fakadó jogok elévüléséig, valamint a számviteli szabályok szerinti iratmegőrzési idő leteltéig.
Az adatkezelés célja: A vevő-szállító minőségben az Adatkezelővel kapcsolatba kerülő természetes személyek és jogi személyek természetes személy képviselőinek személyes adatait tartalmazó dokumentumok (számlák, szállítólevelek stb.) kezelése az ehhez kapcsolódó vonatkozó és mindenkor hatályos jogszabályok alapján. Ilyen jogszabály a Tájékoztató hatályba lépésekor különösen:
az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (a továbbiakban: Art.) és különösen annak 50. §-a;
az általános forgalmi adóról 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: ÁFA tv.) és különösen annak 169. §-a;
a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) és különösen annak 167. §-a.
Az adatkezelés jogalapja: Az Adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az adózási, könyvviteli adminisztrációs szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók.
A kezelt adatok köre és célja: a jogszabályok által előírt adattartalom és az ennek teljesítéséhez kötelezően használt dokumentumok, bejelentő formulák adatai a jogi kötelezettség teljesítése érdekében.
Az érintettek köre: Minden vevő és szállító, aki/amely az Adatkezelővel kapcsolatba kerül.
Az adatkezelés időtartama: A gazdasági eseményt követő 8 évig.
Az adatkezelés célja: A jogi személy partnerünk által kijelölt személyekkel történő együttműködés, valamint a velük való általános üzleti kapcsolattartás.
Az adatkezelés jogalapja: A felek közti szerződésből fakadó kötelezettségek teljesítése.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: A szerződés teljesítésében eljáró adatfeldolgozóink.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; e-mail cím – kapcsolattartás; telefonszám – kapcsolattartás.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, akit az Adatkezelővel szerződött jogi személy a szerződés teljesítésére képviselőként, kapcsolattartóként, eljáróként kijelölt.
Az adatkezelés időtartama: A szerződés, illetve az üzleti kapcsolat megszűnését követő 5 évig.
Az adatkezelés folyamata:
a felek a szerződésben meghatározzák mindkét részről az abban képviselőként, kapcsolattartóként, teljesítésben eljáróként kijelölt személyeket;
az érintettek teljesítik a szerződés által rájuk rótt feladatokat, szükség szerint együttműködve azokban;
szükség szerint dokumentálják az együttműködésük eseményeit (emlékeztetők, feljegyzések, jegyzőkönyvek stb.), a szerződés teljesítése szempontjából lényeges dokumentumokat archiválják.
Az adatkezelés célja: Az adatkezelő, mint esetleges munkáltató által közzétett álláshirdetésre jelentkező természetes személyek közül az állást elnyerő jelölt kiválasztása, az állást elnyerő és azt el nem nyerő jelöltek erről szóló tájékoztatása, az ehhez szükséges kapcsolattartás, amennyiben az Adatkezelő munkavállalókat alkalmaz.
Az adatkezelés jogalapja: A jelentkezés önkéntes hozzájáruláson alapul, de a kiválasztási folyamat alatt minket, mint munkáltatót köt az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Ebtv.), amely alapján a munkához való hozzájutásban, különösen nyilvános álláshirdetésben, a munkára való felvételben, az alkalmazási feltételekben a munkáltatónak be kell tartania az egyenlő bánásmódot.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: A toborzással, kiválasztással foglalkozó munkavállalóink és/vagy az ezzel esetileg megbízott toborzó vagy fejvadász vállalkozás, mint ilyen szerepében adatfeldolgozó.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; önéletrajz (az abban szereplő személyes adatokkal) – azonosítás, a kiválasztás során értékelt tartalom; telefonszám – kapcsolattartás; Interjúk jegyzőkönyve – azonosítás, a kiválasztás során értékelt tartalom; Tesztek – a kiválasztás során értékelt tartalom;
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki álláshirdetésre önéletrajza, kísérőlevele megküldésével jelentkezik.
Az adatkezelés időtartama: a jelentkezéssel és kiválasztással kapcsolatos dokumentumokat az Adatkezelő a keletkezésüktől számított 3 évig kezeli, mivel a vonatkozó és hatályos Ebtv. 17. §-a szerint az egyenlő bánásmód követelményének érvényesülését vizsgáló hatósági eljárás akkor indítható meg, ha a jogsértésről való tudomásszerzéstől számított egy év, és a jogsértés bekövetkezésétől számított három év még nem telt el. A munkáltató ezen időn belül indított eljárásban csak akkor tudja bizonyítani az egyenlő bánásmód követelményének általa történt megtartását, amennyiben az ehhez szükséges dokumentumok a birtokában vannak. A 3 év letelte után a dokumentumokat a munkáltató megsemmisíti.
Az Adatkezelő ügyfélszolgálati jellegű tevékenységet végez személyesen, telefonon, e-mailen keresztül. Amennyiben személyesen vagy a telefonbeszélgetés során az érintett minden kérdése kapcsán megfelelő szolgáltatást kap, és az érintett személyes adatait nem rögzíti, nem történik adatkezelés. Amennyiben a szolgáltatás csak az érintett visszahívása vagy e-mailen történő információ adás révén valósulhat meg és az általa megadott adatokat papír alapú hívásnaplóba vagy elektronikus felületen (a továbbiakban: Hívásnapló) rögzíti, az adatkezelés megvalósul, melyet a jelen pont szerint végez.
Az adatkezelés célja: Az érintettek számára személyesen. telefonon, e-mailen keresztül nyújtott információszolgáltatás teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja: Az érintett hozzájárulása. A hozzájárulást megadottnak kell tekinteni, ha az érintett saját maga diktálja be a visszahíváshoz szükséges adatait, valamint, ha e-mailen keresztül fordul az Adatkezelőhöz.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az adatkezelő nem továbbítja a jelen pont szerinti adatokat.
A kezelt adatok köre: név – azonosítás; telefonszám – kapcsolattartás; e-mail cím – kapcsolattartás; dátum, óra, perc – azonosítás.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki telefonon, e-mailen keresztül az Adatkezelővel kapcsolatba lép.
Az adatkezelés időtartama: A válaszadás napjától számított 3 hónapig.
Az adatkezelés célja: A hírlevél és/vagy reklám (direkt marketing – DM – levél) küldéssel kapcsolatos adatkezelés célja a címzett teljes körű általános, vagy személyre szabott tájékoztatása az Adatkezelő honlapján megjelenő újdonságokról, legújabb akcióiról (ezen belül különösen a csak a Hírlevélre feliratkozott személyek számára nyújtott szolgáltatásokról, kedvezményekről), eseményeiről, híreiről, értesítés szolgáltatások változásáról, elmaradásáról a vonatkozó és hatályos jogszabályoknak megfelelően. Ilyen jogszabály a Tájékoztató hatályba lépésekor különösen gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól 2008. évi XLVIII. törvény (Grt.) és kiemelten annak 6. §-a.
Az adatkezelés jogalapja: A hírlevélre és/vagy DM levélküldésre történő feliratkozás önkéntes hozzájáruláson alapul.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az Adatkezelő, az IT szolgáltatást, hírlevélküldő, illetve tárhelyszolgáltatást végző adatfeldolgozói.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; e-mail cím - hírlevél kiküldése; születési év, hó, nap – azonosítás, ha a szolgáltatás vagy termék életkorhoz kötött.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelő híreiről, akcióiról, kedvezményeiről rendszeresen értesülni kíván, ezért személyes adatainak megadásával a hírlevél és vagy DM-levél szolgáltatásra feliratkozik. A feliratkozás megerősítése az erre vonatkozó, előre be nem jelölt jelölőnégyzet vagy úgynevezett nyomógomb megjelölésével történhet.
Az adatkezelés időtartama: Az érintett kérésére történő törlésig (leiratkozásáig), illetve a hírlevélszolgáltatás megszűnéséig.
Az érintett a hírlevélről, DM-levélről bármikor leiratkozhat, az
elektronikus levelek alján lévő „Leiratkozás” link segítségével (azonnali leiratkozás), vagy;
a r.ourjmen.okurpazaatm@ehlcisadd e-mail címre, lehetőleg az e-mail „Tárgy” rovatában a LEIRATKOZÁS szó feltüntetésével, vagy;
postai úton a Kapcsolatrendező 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11. címre küldött leiratkozási kérelem útján.
A leiratkozni kívánó érintettnek tisztában kell lennie azzal, hogy azonnali leiratkozást csak a jelen pont a) alpontja szerinti leiratkozás jelent, a b)-c) alpontok szerinti leiratkozás néhány napos átfutási idővel járhat, amelyre tekintettel nem szabályellenes, ha ezen időszak alatt a rendszer még hírlevelet küld az érintettnek.
Az Adatkezelő felhívja továbbá a figyelmet arra is, hogy az azonos, vagy közel azonos időben küldött hírlevél és a jelen a) alpont szerinti azonnali leiratkozási kérelem is elkerülheti egymást technikailag, ezért a leiratkozást követően kapott hírlevél nem jelenti a leiratkozási kérelem figyelembevételének mellőzését.
Az adatkezelés célja: az érintett az Adatkezelő blogjával kapcsolatos véleményét kinyilváníthassa, az abban foglalt tartalom szempontjából egyéni aspektusa szerinti megközelítést vessen fel.
Az adatkezelés jogalapja: A blog használattal kapcsolatos minden tevékenység önkéntes hozzájáruláson alapul.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az Adatkezelő, az IT szolgáltatást, illetve tárhelyszolgáltatást végző adatfeldolgozók.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; e-mail cím – kapcsolattartás; hozzászólás – vélemény, hozzászólás kifejezése;
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelő által biztosított blog-hoz hozzá kíván szólni, ezért személyes adatainak megadásával regisztrál, bejelentkezik.
Az adatkezelés időtartama: A cél megvalósulásáig.
Az Adatkezelő a https://kapcsolatrendezo.hu/ honlapon személyes adatok megadása nélkül, bárki számára hozzáférhetően közzétett tartalmakat tesz elérhetővé. Ehhez kapcsolódó további információ található a jelen Szabályzat „Honlap látogatóinak tájékoztatása cookie-k (sütik) alkalmazásáról” pontjában.
Az Adatkezelő személyes adatok megadása nélkül, bárki számára hozzáférhetően közzétett tartalmakon felül olyan tartalmak elérését is lehetővé teheti, amelyek csak előzetes regisztrációt követően vehetők igénybe és igénybevétele „Belépést” követően történhet.
Az adatkezelés célja: Felhasználók regisztrálása, a regisztrált felhasználók azonosítása, belépési jogosultságuk vizsgálata.
Az adatkezelés jogalapja: Az érintett hozzájárulása.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: Az Adatkezelőnek az IT szolgáltatást, illetve tárhelyszolgáltatást végző adatfeldolgozói.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; e-mail cím – kapcsolattartás; azonosító/jelszó – jogosultság biztosítása, telefonszám – kapcsolattartás (opcionális).
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki a https://kapcsolatrendezo.hu/ honlap regisztrációhoz kötött tartalmát igénybe veszi.
Az adatkezelés időtartama: A regisztráció fennállásának megszűnését követő 5 évig.
Az adatkezelés célja: A https://kapcsolatrendezo.hu/ honlapon található tartalmak közösségi oldalakon történő megosztása, az erre való figyelemfelhívás, marketing.
Az adatkezelés jogalapja: A közösségi oldalakon lévő profilhoz kapcsolódó adatkezelés önkéntes hozzájáruláson alapul.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: A közösségi marketinget támogató IT szolgáltatást, illetve tárhelyszolgáltatást végző adatfeldolgozók.
A kezelt adatok köre és célja: név – azonosítás; használatos fotó – azonosítás; hozzászólás – vélemény, hozzászólás kifejezése; értékelés – vélemény, hangulat kifejezése; kérdés/kérés tartalma – a válaszadás input adata.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki az Adatkezelő közösségi oldalait látogatja, követii, az azon elhelyezett tartalmakhoz viszonyul (like/dislike), azokhoz hozzászól, azokat megosztja saját ismerősei között részben vagy teljeskörűen.
Az adatkezelés időtartama: A leiratkozásig, illetve az Adatkezelő közösségi oldalának működéséig.
Az adatkezelés célja: az érintett részéről történő pénzügyi teljesítés elősegítése.
Az adatkezelés jogalapja: A banki átutalással kapcsolatos adatok megadása önkéntes hozzájáruláson alapul.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: A számviteli feladatokkal foglalkozó, a könyvelési, számviteli szolgáltatást nyújtó adatfeldolgozók.
A kezelt adatok köre és célja: név (számlabirtokosé) – azonosítás; e-mail cím (postai cím) – a díjbekérő és számla küldéséhez szükséges; bankszámlaszám – azonosítás; közlemény – azonosítás; összeg – a teljesítéshez szükséges.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki banki átutalási móddal kíván fizetni.
Az adatkezelés időtartama: A hatályos számviteli szabályoknak megfelelően.
Az adatkezelés folyamata:
az Adatkezelő díjbekérőt/számlát küldünk az érintett e-mail (postai) címére.
az érintett átutalja a megfelelő összeget az Adatkezelő bankszámlájára.
az Adatkezelő (vagy adatfeldolgozója) ellenőrzi az átutalást.
az átutalással kapcsolatos adatok bekerülnek az Adatkezelő könyvelési rendszerébe, melyhez kizárólag csak a számviteli feladatokkal foglalkozó, valamint szerződéses kapcsolatban álló könyvelő, mint e tekintetben adatfeldolgozó férhet hozzá.
Az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvényből szerint kötelezően rögzítendő adatok felvétele, illetve a panasz kivizsgálása, rendezés kapcsán szükséges kapcsolattartás.
Az adatkezelés jogalapja: A panasz megtétele önkéntes hozzájáruláson alapul, de a megtett panasz esetén a kezelt adatok vonatkozásában a fogyasztóvégelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) alapján kötelező.
A személyes adatok címzettjei, a címzettek kategóriái: A panaszkezelést az Adatkezelő minden esetben maga végzi.
A kezelt adatok köre és célja: A panasz azonosítója – azonosítás; név – azonosítás; A panasz beérkezésének időpontja – azonosítás; telefonszám – kapcsolattartás; a hívás időpontja – azonosítás; a beszélgetés során megadott személyes adatok – azonosítás; számlázási/levelezési/e-mail cím – kapcsolattartás; panaszolt termék/szolgáltatás/magatartás – panasz kivizsgálása; csatolt dokumentumok – panasz kivizsgálása; panasz oka – panasz kivizsgálása; maga a panasz – panasz kivizsgálása.
Az érintettek köre: Minden természetes személy, aki megrendelt, igénybe vett szolgáltatásra/termékre, és/vagy az Adatkezelő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölni kívánja.
Az adatkezelés időtartama: a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a felvételüktől számított 5 évig kezeljük a vonatkozó és hatályos Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján, kötelezően.
Panaszt lehet eljuttatni:
a zunarda.hoelomickrsrej@.tdauamp e-mail címre, lehetőleg az e-mail „Tárgy” rovatában a PANASZ szó feltüntetésével, vagy;
postai úton a Kapcsolatrendező 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11. címre.
Személyesen, szóban megtett panaszról az Adatkezelő jegyzőkönyvet vesz fel.
A Fgytv. rendelkezésének megfelelően az írásbeli panaszt a panasz beérkezését követő harminc napon belül, vagy ha jogszabály ennél rövidebb határidőt állapít meg, annak lejártáig kötelesek vagyunk írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontunkat indokoljuk.
A sütik (cookie-k) olyan kisméretű adatfájlok, amelyek a weboldalon keresztül a weboldal használatával kerülnek az Ön számítógépére úgy, hogy azokat az Ön internetes böngészője menti le és tárolja el. A leggyakrabban használt internetes böngészők (Chrome, Firefox stb.) többsége alapbeállításként elfogadja és engedélyezi a sütik letöltését és használatát, az viszont már Öntől függ, hogy a böngésző beállításainak módosításával ezeket visszautasítja vagy letiltja, illetve Ön a már a számítógépen lévő eltárolt sütiket is tudja törölni. A sütik használatáról az egyes böngészők „súgó” menüpontja nyújt bővebb tájékoztatást.
Vannak olyan sütik, amelyek nem igénylik az Ön előzetes hozzájárulását. Ezekről weblapunk az Ön első látogatásának megkezdésekor ad rövid tájékoztatást, ilyenek például a hitelesítési, multimédia-lejátszó, terheléskiegyenlítő, a felhasználói felület testre szabását segítő munkamenet-sütik, valamint a felhasználó-központú biztonsági sütik.
A hozzájárulást igénylő sütikről – amennyiben az adatkezelés már az oldal felkeresésével megkezdődik – az oldalon keresztül az első látogatás megkezdésekor tájékoztatja Önt és kérjük az Ön hozzájárulását.
A sütik elfogadása nem kötelező, de az Adatkezelő nem vállal azért felelősséget, ha sütik engedélyezése hiányában a weblap esetleg nem az elvárt módon működik.
A sütik lehetővé teszik a Google Analytics szolgáltatásainak igénybevételét. A sütikben tárolt adatok kezelésének célja a felhasználói élmény növelése és a honlap online szolgáltatásainak fejlesztése. A honlapon használt sütik személy szerinti beazonosításra alkalmas információt nem tárolnak.
A honlap látogatása során a számítógépre elhelyezett sütiket a felhasználó a saját számítógépéről bármikor eltávolíthatja, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. Ezzel kapcsolatos további információ a https://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/partners/ és a https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu magyar nyelven is olvasható oldalakon olvasható.
Az egyes sütik részletes bemutatása:
Típus | Név | Hozzájárulás | Leírás | Cél | Érvényesség |
---|---|---|---|---|---|
rendszer süti | kapcsolatrendezo_session |
nem igényel | a webes alkalmazás tűzfalának session sütije, amely a kereszthivatkozások elleni visszaélés megelőzésére szolgál | honlap működésének biztosítása | böngésző session vége |
nyomkövető süti | gdpr_cookie_consent |
igényel | a sütikkel kapcsolatos beállítások megjegyzésére szolgál | honlap működésének biztosítása | felhasználó választja meg |
nyomkövető süti (harmadik féltől származó) |
_gat_gtag_UA_156331687_1 , _ga , _gid |
igényel | új session-ök és látogatók azonosítására, a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le | a weboldal látogatása során harmadik személyek (pl. Google) szolgáltatásaihoz kapcsolódik | böngésző session vége |
Az érintett által megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő és a 2. pontban bemutatott adatfeldolgozók férhetnek hozzá a feladataik ellátása érdekében. Személyes adatok feldolgozását alapvetően az Adatkezelő látja el, illetőleg az egyes kiszervezett tevékenységek kapcsán azt az adatfeldolgozók látják el. Ebben az esetben az Adatkezelő az adatfeldolgozóknak ad át adatot, illetve azok tevékenységük jellege folytán hozzáférhetnek adatokhoz. Az Adatkezelő felel az adatfeldolgozók tevékenységéért.
Az Adatkezelő képviseletében eljáró ügyvéd szintén megismerheti az érintett személyes adatait is, ha az érintett beadványa alapján bírósági eljárás indul.
Az Adatkezelő csak kivételes esetben adja át az Ön személyes adatait állami szervek számára. amennyiben
az irattározásra vonatkozó jogszabályok és belső szabályzata alapján az érintett személyes adatait tartalmazó ügyet átadjuk a Levéltár számára,
az érintettet érintő ügyben bírósági eljárás indul, és az eljáró bíróság számára szükséges az érintett személyes adatait tartalmazó iratok átadása,
a rendőrségi megkeresésre a nyomozáshoz az érintett személyes adatait tartalmazó iratok továbbítását kérik.
Az Adatkezelő más számára nem végez adatfeldolgozói tevékenységet.
Ön, mint érintett által megadott személyes adatokat elsődlegesen a jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató 2. pontjában megadott adatfeldolgozó(k) szokásos védelmi rendszerekkel ellátott szerverein, részben az Adatkezelő saját informatikai eszközein, papír adathordozó esetén az Adatkezelő székhelyén megfelelően elzárva tárolja. Az Adatkezelő személyes adatok tárolásához más közreműködő szolgáltatását nem veszi igénybe.
Az Adatkezelő az elvárható intézkedésekkel gondoskodik arról, hogy a személyes adatokat védje többek között a jogosulatlan hozzáférés ellen vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen.
Az elektronikus formában, fájlban, tárolt adatokhoz való hozzáférés biztonsága érdekében az Adatkezelő kellő biztonságot adó, erős jelszavas védelmet alakít ki és azt kellő gyakorisággal frissíti.
Az Adatkezelő az analóg módon, papír adathordozón tárolt adatok esetében is gondoskodunk a fizikai biztonságról az elzárhatóságot biztosító tárolók kialakításával, a kulcsok biztonságos őrzésével.
A tevékenység végzése közben is észszerű eszközökkel gondoskodik a papír adathordozókon tárolt adatok más számára megismerhetetlenné tételéről (pl. fedlap, dosszié használatával, a dokumentum összehajtásával stb.).
A napi tevékenység végeztével a nap során keletkezett dokumentumokat minden esetben elzárt helyre teszi, hogy ahhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá.
Az adatfeldolgozóinkkal történő együttműködés keretében az adatfeldolgozóval kölcsönösen gondoskodunk arról, hogy megfelelően képzett és felhatalmazással, jogosultsággal rendelkező, egymás elérési adatait ismerő személyek álljanak rendelkezésre az adatbiztonságot érintő intézkedések megtételére, az adatvédelmi incidensek megelőzésére és annak bekövetkezte esetén annak hatásait csökkentő hatékony intézkedések megtételére.
Az adatvédelmi incidenst (a biztonság olyan sérülését, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi) az Adatkezelő igyekszik minden észszerű és elérhető módon megelőzni.
Adatvédelmi incidensre utaló jel esetén azt a tudomásszerzést követően haladéktalanul kivizsgálj és megállapítás tesz arról, hogy az adatvédelmi incidens valóban bekövetkezett-e, vagy nem.
Az adatvédelmi incidensnek nem minősülő esetben is – amennyiben abból a későbbi biztonságosabb működés érdekében következtetés vonható le – dokumentálja a történteket és ez alapján megteszi a szükséges intézkedéseket.
Az adatvédelmi incidenst indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, az Adatkezelő bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékeli hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is
Az Adatkezelő az adatfeldolgozóitól elvárja, hogy az adatvédelmi incidenst, az arról való tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül jelentse be az Adatkezelőnek.
Az adatvédelmi incidensről szóló bejelentésben legalább:
ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;
közölni kell – amennyiben van – az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Amennyiben nem lehetséges az információkat egyidejűleg közölni, azok további indokolatlan késedelem nélkül később részletekben is közölhetők.
Az Adatkezelő nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket. E nyilvántartás lehetővé teszi, hogy a felügyeleti hatóság ellenőrizze az e cikk követelményeinek való megfelelést.
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
Az adatvédelmi incidensről szóló tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell:
az adatvédelmi incidens jellegét, beleértve – ha lehetséges – az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;
az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazta, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
az Adatvédelmi tisztviselő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
Az Ön, mint érintett részére az Adatkezelő a személyes adatok kezelésére vonatkozó információt és minden egyes tájékoztatást a jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatóval vagy az alapján ad meg, törekedve annak tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva történő átadásra. Bármely kivonat esetén hivatkozni kell a teljes Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató dokumentumára (azt mellékelve vagy link segítségével elérhetővé téve).
Az érintettre vonatkozó tájékoztatás kizárólag az érintett részére nyújtható. Amennyiben a tájékoztatást kérő személy érintettként nem azonosítható minden kétséget kizáróan, a tájékoztatást meg kell tagadni. Ilyen esetről az Adatkezelő, vagy a nevében eljáró személy köteles jegyzőkönyvet felvenni, a tények pontos rögzítésével, amely alapdokumentum lehet esetleges panaszügy kezelése során.
Az azonosítás során is a Rendelet 5. cikke szerinti elvek (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság, integritás és bizalmas jelleg, elszámoltathatóság) szerint kell eljárni, és az azonosítást a szükséges és elégséges elv szerint kell elvégezni. (Például: az érintettnek az Adatkezelőnél kezelt e-mail címéről érkező kérés esetén további személyazonosítást nem kell elvégezni.)
Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmét, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Az érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy megfelelően igazolta a személyazonosságát.
Az Adatkezelő a kérelem beérkezésétől számított legkésőbb egy hónapon belül köteles tájékoztatni az érintettet a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatni kell az érintettet.
Amennyiben az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül, köteles tájékoztatni az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az Adatkezelő az érintett rendelkezésére bocsájtja az érintett személyes adatainak megszerzésekor az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató dokumentumát, mely tartalmazza a Rendelet 13. és 14. cikke szerinti információkat.
Az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót az elhelyezi honlapja láblécében elektronikusan letölthető formában, továbbá azt kifüggeszti irodájában az érintettek számára elérhető helyen papír adathordozón is.
Ön, mint érintett a 2. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tájékoztatást kérhet, hogy az Adatkezelő tájékoztassa: kezeli-e a személyes adatait és ha igen, azokat:
milyen adatkezelési céllal kezeli,
milyen személyes adatait kezeli,
mely címzettekkel közölte vagy közli,
meddig tervezi tárolni,
amennyiben nem az érintettől gyűjtötte a személyes adatot: azok forrásáról,
továbbította-e a személyes adatot harmadik országba, vagy nemzetközi szervezet részére és ha igen, milyen garanciákkal (46. cikk),
A tájékoztatásnak továbbá ki kell egészülnie az érintett azon jogáról szóló információkkal is, hogy kérelmezheti a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint a felügyeleti hatósághoz címzett panaszt is benyújthat.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát kérésre az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
Ön jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön, mint érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Ön a 2. pontban megadott elérhetőségen keresztül, írásban kérheti a személyes adatainak törlését, amennyiben:
a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat az Adatkezelő gyűjtötte vagy más módon kezelte;
Ön, mint érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
Ön a Rendelet 21. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy a 21. cikk (2) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen;
a személyes adatokat az Adatkezelő jogellenesen kezelte;
a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
a személyes adatok gyűjtésére a 8. cikk (1) bekezdésében említett, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
Az Adatkezelő a törlést megtagadhatja, amennyiben az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges, illetve a Rendelet 17. cikk (3) bekezdése szerinti egyéb esetekben.
Ön jogosult arra, hogy az Adatkezelő kérésére korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Ön, mint érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
már nincs szüksége az Adatkezelőnek a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
Ön a 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés az (1) bekezdés alapján korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön, mint érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az Adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére az (1) bekezdés alapján korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Ön, mint érintett jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha:
az adatkezelés az érintett hozzájárulásán, vagy az érintett és az Adatkezelő, mint szerződéses felek közti szerződésen alapul; és
az adatkezelés automatizált módon történik.
Az adatok hordozhatóságához való jog gyakorlása során Ön jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását.
Az adathordozhatósághoz való jog gyakorlása nem sértheti a Rendelet „Törléshez való jogra” vonatkozó rendelkezéseket. E jog nem alkalmazandó abban az esetben, ha az adatkezelés közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítványai gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges.
Az adathordozhatósághoz való jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
Ön, mint érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontján alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az Adatkezelő a személyes adatait nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön, mint érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik.
Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Az Adatkezelő a tiltakozáshoz való jogra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során kifejezetten felhívja annak figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást egyértelműen és minden más információtól elkülönítve jeleníti meg.
Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódóan és a 2002/58/EK irányelvtől eltérve Ön a tiltakozáshoz való jogot műszaki előírásokon alapuló automatizált eszközökkel is gyakorolhatja.
Ha a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül sor, Ön, mint érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson az Önre vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.
Ön, mint érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely Önre nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Az Adatkezelő tájékoztatja Önt, hogy profilalkotást nem alkalmaz.
Az Adatkezelő törekszik arra, hogy az Ön adatkezeléssel kapcsolatos jogát a jogszabálynak megfelelően gyakorolni tudja és megelégedettségére záruljon minden ügy.
Amennyiben az Ön személyes adataival kapcsolatos tiltakozását, panaszát, kérelmeit nem sikerült az Ön számára megnyugtató módon rendeznie, vagy Ön bármikor úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll, úgy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál jogosult bejelentést tenni.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetőségei
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Telefax: +36 1 391 1410
E-mail: nohlzgetlgihaafauy@l.su
Web: https://www.naih.hu/
Ön jogellenes adatkezelés esetén polgári pert kezdeményezhet az Adatkezelő ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az Ön választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://birosag.hu/torvenyszekek.
Hatályos: 2025. március 1-től visszavonásig.