Általános Szerződési Feltételek

Általános szerződési feltételek fogyasztónak minősülő személyekne

Hatályos: 2025. március 1-től visszavonásig.

Kivonat

A jelen ÁSZF foglalja össze a Fogyasztónak minősülő személyek és a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit. Mindazon személyek (jogi személyek, társadalmi szervezetek stb.) amelyek nem minősülnek a Ptk. szerinti fogalomrendszerben fogyasztónak, a Szolgáltató szolgáltatását egyedi szerződéssel vehetik igénybe.

Dura Mirjam e.v.

Tartalom

  1. Cél, hatály
  2. A Szolgáltatóra vonatkozó adatok
  3. A weboldalon folytatott tevékenység
  4. A weboldal használatára vonatkozó feltételek
    1. A weboldal használatához kapcsolódó felelősség
    2. Szerzői jog
  5. A weboldalon történő vásárlás
    1. A Szolgáltató szolgáltatásának szakmai határai
    2. A szolgáltatás megrendelésének folyamata
    3. Ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte
    4. Díjfizetés
    5. Számla kiállítása
    6. A szolgáltatás nyújtása
  6. A szolgáltatás felmondási jogának gyakorlása
  7. Panaszkezelés
  8. További jogérvényesítési lehetősége
    1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
    2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
    3. Panasztétel kezdeményezése az európai uniós vitarendezési platformon
    4. Bírósági eljárás kezdeményezése
  1. Melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
  2. Melléklet: Elállási/Felmondási tájékoztató
  3. Melléklet: Békéltető Testületek elérhetőségei

1. Cél, hatály

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a https://kapcsolatrendezo.hu/ weboldalon (a továbbiakban: weboldal) elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételeit.

  2. Az ÁSZF célja a weboldal használatával kapcsolatos szabályok rögzítése és a weboldalon történő vásárláshoz szükséges szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése a vonatkozó és mindenkor hatályos jogszabályok alapján. Ilyen jogszabály az ÁSZF hatályba lépésekor különösen:

    • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker tv.);

    • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet.

  3. Az ÁSZF személyi hatálya a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztóra terjed ki, vagyis arra, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (a továbbiakban: Fogyasztó).

  4. Az ÁSZF időbeli hatályát a fedlapon és oldalanként a láblécben szereplő dátum jelzi. Az Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-ét bármikor módosítsa és új ÁSZF-et tegyen közzé honlapján. Új verzió hatályba lépésével a korábbi verzió hatályát veszti.

  5. A Fogyasztó Dura Mirjam egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató) https://kapcsolatrendezo.hu/ weboldalára történő belépéssel, így különösen a Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás igénybevételével és a weboldal használatával elfogadja és tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

  6. A Fogyasztó – egyben, mint az adatkezelési vonatkozásban „Érintett” – személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető a weboldal bármely oldalán a láblécben.

  7. A weboldal használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet a jelen ÁSZF nem tartalmaz, a weboldalon elérhető tájékoztatások nyújtják.

  8. A jelen ÁSZF nyelve magyar.

  9. Szolgáltató nem veti alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.

2. A Szolgáltatóra vonatkozó adatok

A Szolgáltató Eker tv. 4. §-a által előírt adatai:

  • neve: Dura Mirjam e.v.

  • székhelye: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.

  • e-mail címe: oml.acaui.da@msdtaeprkhejzronru

  • jogszabály alapján nyilvántartásara kötelezett-e: nem.

  • jogszabály alapján engedélyköteles tevékenységet végez-e: nem.

  • a szolgáltató az általános forgalmi adó alanya-e: nem.

  • Adószáma: 90710942-1-43

  • a szolgáltató szabályozott szakmát gyakorol-e: nem.

  • A Szolgáltató által igénybe vett tárhelyszolgáltatóra vonatkozó adatok:

    neve: BlazeArts Kft.
    székhelye: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
    weboldala: https://www.forpsi.hu/

    1. a szolgáltató kamarai regisztrációs száma: BU90710942

    2. a szolgáltató weboldala: https://kapcsolatrendezo.hu

    3. a szolgáltató telefonszáma: +36-30-854-0949

3. A weboldalon folytatott tevékenység

  1. A Szolgáltató a weboldalán különféle szolgáltatásait (például: csoportos integrál család- és rendszerállítás, egyéni integrál család- és rendszerállítás személyes részvétellel, egyéni integrál család- és rendszerállítás online részvétellel, segítő beszélgetés asszociációs kártyákkal, mediáció, békítőkör, konfliktuskezelő workshop stb. – a továbbiakban együtt: szolgáltatás) mutatja be és értékesíti, valamint ezekhez kapcsolódóan vagy akár ezekről teljesen függetlenül a Fogyasztók érdeklődésére számot tartó írásokat, blogcikkeket hoz nyilvánosságra a szerzői jog védelme alatt.

  2. A weboldalon feltüntetett árak fogyasztói árak, forintban értendőek és tartalmazzák a mindenkor hatályos általános forgalmi adóról szóló jogszabályok szerint a Szolgáltatóra és/vagy a termékre vonatkozó általános forgalmi adót (ÁFÁT).

  3. Amennyiben a Felek eltérően nem állapodnak meg, a szolgáltatás területe kizárólag Magyarország területe.

  4. A Szolgáltató a termékhez kapcsolódó egyéb, ingyenesen vagy díjfizetés ellenében letölthető segédanyagokat is biztosíthat a weboldalán.

  5. A Szolgáltató a weboldalán lehetővé teszi személyesen nyújtott szolgáltatásai igénylését, az ezekre történő időpontfoglalást is.

4. A weboldal használatára vonatkozó feltételek

4.1. A weboldal használatához kapcsolódó felelősség

  1. Fogyasztó a weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

  2. Szolgáltató kizár minden felelősséget a weboldal használói által tanúsított magatartásért.

  3. A Fogyasztó köteles gondoskodni arról, hogy a weboldal használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Fogyasztó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.

  4. A Fogyasztók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például kommenteket) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

  5. A Szolgáltató weboldala, aloldalai olyan linkeket tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezethetnek. E más szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

  6. A Szolgáltató és a Fogyasztó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a szolgáltatás igénybevétele regisztrációhoz kötött és a Fogyasztó törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Fogyasztó regisztrációját.

4.2. Szerzői jog

  1. A Szolgáltató a weboldal és a hozzá tartozó közösségi oldal tekintetében hozzájárul ahhoz, hogy a Fogyasztó az oldalak üzemeltetőjének a szellemi termékét képező tartalmakat olvassa és kizárólag személyes információ szerzésre felhasználja. A weboldal és közösségi oldal üzemeltetője, mint jogtulajdonos nem járul hozzá e közzétett tartalmak üzleti célú felhasználásához, és annak változatlan, vagy nagy mértékben hasonló módon történő átvételéhez vagy felhasználásához. A jelen feltételek tudomásulvételével a Fogyasztó egyúttal aláveti magát a magyar szerzői jog és a weboldalt üzemeltető egyéni vállalkozó székhelye szerinti hatáskörrel rendelkező magyar bíróság illetékességének is.

  2. Amennyiben a Szolgáltató a weboldal tartalmát harmadik személy honlapján bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli, másolt oldalanként 200.000 Ft/hónap, azaz kétszázezer forint havidíj összegű kötbért számláz a jogtalan Fogyasztónak. Másolt oldalnak minősül az is, ha az átvétel a teljes oldal tartalom 20%-ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett szöveget. Az átvétellel a Fogyasztó kifejezetten elfogadja ezen kötbér megállapodást.

5. A weboldalon történő vásárlás

5.1. A Szolgáltató szolgáltatásának szakmai határai

  1. A Szolgáltató az Országos Mediációs Egyesülethez csatlakozott szolgáltatóként fokozott figyelemmel azonosítja a szakmai kompetenciája határait, melyekről részletesen tájékoztatja a Fogyasztót. A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten elfogadja, hogy:

    1. a Programokon való részvétel, a Szolgáltatások idénybevétele önismereti, önfejlesztő jellegű tevékenység és nem helyettesíti az orvosi, pszichiátriai, pszichoterápiás kezelést.

    2. a Szolgáltató nem orvos és nem pszichoterapeuta, az általa nyújtott szolgáltatások pedig különösen nem minősülnek

      1. az orvosi gyakorlat,

      2. az egészségügyi szakképesítéshez kötött pszichoterápiás gyakorlat vagy

      3. a nem-konvencionális gyógyító és természetgyógyászati eljárások

      körébe tartozó tevékenységnek, a Szervező nem gyógyít és nem diagnosztizál.

    3. a Szolgáltatóval való együttműködése egy partneri folyamat, amelynek célja, hogy a Fogyasztó az általa egyoldalúan – illetve a Szolgáltatóval való egyeztetés során a Szolgáltatóval közösen – meghatározott célok elérésében támogassa többek között azáltal, hogy a Fogyasztó a lehető legtöbbet hozza ki önmagából, így életét egyre hitelesebben, önazonosabban alakíthassa, és egyre inkább saját értékrendjével és világképével azonos életet és környezetet alakíthasson ki.

    4. a Magyarországon hatályos vonatkozó jogszabályok értelmében Szolgáltató pszichés zavart vagy bármely egyéb betegséget nem kezelhet. A Fogyasztó kijelenti, hogy a Szolgáltatót nem pszichés zavar vagy bármely egyéb betegség kezelése céljából kereste meg.

    5. a Szolgáltató kompetencia határain belül nyújtja szolgáltatásait.

    6. a Szolgáltató megszakíthatja a szolgáltatás nyújtásának folyamatát abban az esetben, ha azt szakmai szempontok, illetve a Fogyasztó és a csoportban jelenlevők biztonsága szempontjából indokoltnak tartja.

    7. Szolgáltató megtagadhatja a szolgáltatás nyújtását, amennyiben Fogyasztó alkohol vagy egyéb tudatmódosító szerek hatása alatt áll a szolgáltatás igénybevételének időpontjában.

  2. A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten elfogadja, hogy a Szolgáltatónak nem feladata vizsgálni vagy megítélni a Fogyasztó pszichés, illetve egészségi állapotát, és a Fogyasztó ilyen állapotának szakember általi kezeléséért, illetve annak elmaradásáért a Szolgáltató nem felelős.

5.2. A szolgáltatás megrendelésének folyamata

  1. A Szolgáltató a weboldalán nyújt tájékoztatást a szolgáltatásairól és azok megvásárlásával kapcsolatos lényeges tudnivalókról.

  2. Az egyes szolgáltatáskategóriák tulajdonságait a Szolgáltató a weboldalán mutatja be („Részletek”). A Fogyasztó az adott szolgáltatás választását az adott oldalon teheti meg a szolgáltatás időpontjának kiválasztásával és a Szolgáltató által kért adatai (vezetéknév, keresztnév, irányítószám, település, utca, házszám, emelet, ajtó, telefonszám, e-mail-cím) megadásával.

  3. A választott szolgáltatás áráról a Szolgáltató az adott szolgáltatás leírásánál ad tájékoztatást.

  4. A szolgáltatás kiválasztása után az igénybevétel módját, illetve csoportos foglalkozás esetén a csoport időpontját kell meghatározni (személyes vagy online).

  5. A Fogyasztó a megrendelését a „JELENTKEZEM”, illetve kapcsolatfelvétel esetén a „Küldés” gomb megnyomásával a véglegesítheti. A megrendeléshez a megadott jelölőnégyzetben történő jelöléssel el kell fogadni:

    1. az Általános Szerződési Feltételeket,

    2. az Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatót, melyek a link révén külön ablakban megnyitva olvashatóak, valamint onnan igény esetén le is menthetőek, ki is nyomtathatóak,

    3. hogy a Fogyasztó tudomásul veszi azt is, hogy a megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után,

    4. hogy a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezését adja ahhoz, hogy a Szolgáltató teljesítése annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy a Fogyasztó elveszíti elállási jogát, amint a Szolgáltató maradéktalanul teljesítette a szerződést,

    5. a nyilatkozatot arról, hogy a Fogyasztó saját nevében eljáró, 18 év feletti cselekvőképes személy, aki nem áll pszichiátriai gyógykezelés alatt.

  6. A sikeres megrendelésről a Fogyasztó e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl. a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

5.3. Ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte

  1. A Fogyasztó által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Fogyasztó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Fogyasztó által megadott adatokat, a megrendelés dátumát, a megrendelt szolgáltatást és a fizetendő végösszeget.

  2. A megkapott visszaigazoló e-mail "Jelentkezésedet megkaptam, hamarosan küldöm a csoportra vonatkozó technikai információkat, illetve egyéni szolgáltatás esetén kereslek időpont-egyeztetés miatt" szövege arról ad tájékoztatást, hogy a Szolgáltató számára elérhetővé vált a megrendelés, azonban ez még nem minősül a Szolgáltató részéről a Fogyasztó által tett ajánlat elfogadásának. A Szolgáltató legkésőbb 2 (kettő) munkanapon belül igazolja vissza a Fogyasztó e-mail címén, ha a Fogyasztó által rendelt szolgáltatás a kívánt paraméterekkel (időpont, helyszín) rendelkezésre áll, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és a Fogyasztó között. Az így megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A szerződést a Szolgáltató iktatja, az iktatószám megegyezik a rendelésszámmal. A szerződés a Fogyasztó által utólag a Szolgáltatóval egyeztetett időpontban és helyszínen tekinthető meg.

  3. Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

  4. Ha a Fogyasztó rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

  5. A megrendelésre vonatkozik

    • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);

    • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Eker tv.);

    • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);

    • a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.);

    • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozik, figyelemmel az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2011/83/EU Irányelvére is;

5.4. Díjfizetés

  1. Díjfizetés személyesen, készpénzben: A Szolgáltató lehetőséget ad arra, hogy a weboldalon megrendelt szolgáltatás végösszegét a Fogyasztó a szolgáltatás megkezdése előtt, a Szolgáltató részére készpénzben fizesse meg.

  2. Előre utalással (banki átutalással): A megrendelt szolgáltatást lehetőség van előre utalással is megvásárolni, a Szolgáltató által küldött díjbekérőben foglaltak szerint. Az átutalás közleményében a megrendelő nevét és az e-mailben kapott rendelésszámot fel kell tüntetni az utalás egyértelmű azonosíthatósága érdekében!

5.5. Számla kiállítása

A számlát a Szolgáltató a Fogyasztó e-mail-címére E-számla formájában küldi meg, melyhez a Fogyasztó hozzájárul.

5.6. A szolgáltatás nyújtása

  1. A Szolgáltató a Fogyasztó a rendelését követően felkészül a szolgáltatás nyújtására. Ennek érdekében a Fogyasztó által lefoglalt szolgáltatási időpontot elérhetetlenné teszi más Fogyasztók számára, azt a Fogyasztó számára tartja fenn.

  2. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben foglalt időpontban bármely okból (pl. betegség, a szolgáltatás helyszínén fűtési időszakban fűtéskimaradás, egyéb a Szolgáltatón kívül álló ok stb.) nem tud szolgáltatást nyújtani, arról pótidőpont javaslattal haladéktalanul értesíti a Fogyasztót.

  3. Amennyiben a Fogyasztó a szerződésben foglalt időpontban bármely okból (pl. betegség, egyéb méltányolható ok stb.) nem tudja a szolgáltatást igénybe venni, arról pótidőpont javaslattal haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót.

  4. Amennyiben Felek mielőbb, de legkésőbb harminc (30) napon belül nem tudnak új időpontban megállapodni, mind a Fogyasztó, mind a Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni.

6. A szolgáltatás felmondási jogának gyakorlása

  1. Olyan szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, amelyben a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti, a Fogyasztót a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (2) b) pontja alapján.

  2. Ha a Fogyasztó a felmondási jogával élni kíván, e szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletében szereplő elállási/felmondási nyilatkozatmintát is.

  3. A Fogyasztó határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát megfelelően gyakorolta.

  4. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailben történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő-számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

  5. A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése alapján nem gyakorolhatja az elállási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.

7. Panaszkezelés

  1. A Fogyasztó panaszát az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti, illetve jelentheti be:

    Címzett: Dura Mirjam e.v.
    Levelezési cím: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.
    E-mail cím: apcnotz.suraije@aohdumrrdak.lem
    Telefon: +36-30-854-0949

  2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt őriz.

  3. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

  4. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Fogyasztót.

8. További jogérvényesítési lehetősége

Amennyiben Szolgáltató és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, további lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.

8.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

A Fogyasztó fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Szolgáltatóval szemben. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerinti illetékes fővárosi, vármegyei kormányhivatalok látják el, melyek listája a https://kormanyhivatalok.hu/ honlapon érhető el.

8.2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

A Fogyasztó békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a Szolgáltatóval szemben.

Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A Fogyasztó azonban dönthet úgy, hogy más, azaz nem a lakóhelye/vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető test-ület folytassa le az eljárást, azaz a 20 békéltető testület közül bármelyikhez benyújthatja kérelmét.

A békéltető testületek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg:

https://bekeltetes.hu/

Az elérhetőségek megtekinthetők a jelen ÁSZF mellékletében is.

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: shb.ikeebet.tkkuelttoelut@

8.3. Panasztétel kezdeményezése az európai uniós vitarendezési platformon

Amennyiben az online vásárlás során felmerült probléma vagy vita nem rendeződött el a Szolgáltatóval vagy a hazai fórumokon, panaszát a következő platformon keresztül terjesztheti európai uniós vitarendezési testület elé:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

8.4. Bírósági eljárás kezdeményezése

A Fogyasztó polgári pert kezdeményezhet a Szolgáltató ellen. A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindítható (a törvényszékek felsorolását és elérhetőségét az alábbi linken keresztül tekintheti meg: http://birosag.hu/torvenyszekek.

Hatályos: 2025. március 1-től visszavonásig.

1. Melléklet: Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(A szerződéstől való esetleges elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza.)

Címzett: Dura Mirjam e.v.
Levelezési cím: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.
E-mail cím: aaasmh.@kelizcapedoduoutrmjnr.r
Telefon: +36-30-854-0949

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja:

A Fogyasztó neve:

A Fogyasztó telefonszáma:

A Fogyasztó címe:

Kelt

A Fogyasztó aláírása
(papíron tett nyilatkozat esetén

2. Melléklet: Elállási/Felmondási tájékoztató

Elállási/Felmondási jog

Amennyiben a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi postai vagy e-mail címre:

Címzett: Dura Mirjam e.v.
Levelezési cím: 1098 Budapest, Csengettyű u. 7. II. em. 11.
E-mail cím: oiuze.pmamt@karcaejasurrodn.lhd
Telefon: +36-30-854-0949

Ebből a célból felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében bemutatott elállási/felmondási nyilatkozatmintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást.

3. Melléklet: Békéltető Testületek elérhetőségei

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület

A Tolna, Somogy és Baranya vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a pécsi székhellyel működő Baranya Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422

Honlap cím: https://baranyabekeltetes.hu/

E-mail cím:

  • .asuteaetnolibrnfaybke@he
  • ebeauthtereanlme.lke@ykabrse

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

A Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a miskolci székhellyel működő Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.

Telefonszáma: (46) 501-090

Honlap cím: http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu/

E-mail cím: @keek.kteobuislbhet

3. Budapesti Békéltető Testület

A Budapest területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a budapesti székhellyel működő Budapesti Békéltető Testület jár el.

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/

E-mail cím: .le@lk.teeiuskeubebtttkoth

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

A Békés, Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a szegedi székhellyel működő Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Honlap cím: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

E-mail cím: .ebethtm@kekletestl.suotciuk

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület

A Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a székesfehérvári székhellyel működő Fejér Vármegyei Békéltető Testület jár el

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Honlap cím: https://www.bekeltetesfejer.hu/

E-mail cím: @lebiueftkkethmke.s

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

A Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a győri székhellyel működő Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.

Telefonszáma: (96) 520-217

Honlap cím:

E-mail cím: utieogmlytktkeeetkbsuets@hl.

7. Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

A Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a debreceni székhellyel működő Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu/

E-mail cím: e@bhltku.tbikeheko

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület

A Pest vármegye területén lakó vagy ott tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók ügyeiben a budapesti székhellyel működő Pest Vármegyei Békéltető Testület jár el.

Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszáma: (1) 792-7881

Honlap cím:

E-mail cím: hkmbl@iket.tpuokempe

We use cookies to personalize content and to analyze our traffic. Please decide if you are willing to accept cookies from our website.